Służba BHP
Miłosz Chojnacki - II piętro, pokój 207 (data powierzenia zadań 02.04.2024 r.)
tel. (59) 841-85-18, e-mail:bhp@powiat.slupsk.pl, mchojnacki@powiat.slupsk.pl
Zakres obowiązków:
1) doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
2) przeprowadzanie kontroli stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad w tym zakresie;
3) sporządzanie oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy;
4) zapoznawanie pracowników z oceną ryzyka zawodowego na stanowisku pracy;
5) prowadzenie szkoleń w zakresie bhp oraz ewidencji w tym zakresie;
6) dokonywanie analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, przyczyn powodujących wypadki w czasie pracy i zagrożenie życia lub zdrowia pracowników oraz sporządzanie sprawozdań z wypadków i chorób zawodowych;
7) organizowanie badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia oraz określenie wspólnie z kierownikami właściwych komórek organizacyjnych metod poprawy warunków bhp na stanowiskach pracy,
8) zaopatrzenie pracowników w odzież ochronną, roboczą i sprzęt ochrony osobistej i prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
9) opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bhp na stanowiskach pracy;
10) sporządzanie na bieżąco "Wykazu stanowisk pracy uciążliwych dla zdrowia";
11) prowadzenie dokumentacji powypadkowej oraz ewidencji wypadków;
12) wnioskowane do Starosty Słupskiego, w przypadku stwierdzenia bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia pracowników o niezwłoczne wstrzymanie pracy na terenie starostwa, w jej części lub w innym miejscu wyznaczonym przez Starostę do wykonywania pracy;
13) występowanie do kierowników komórek organizacyjnych Starostwa z zaleceniami usunięcia stwierdzonych zagrożeń wypadkowych oraz uchybień w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
14) niezwłoczne odsunięcie od pracy pracownika, który swoim zachowaniem lub sposobem wykonywania pracy stwarza bezpośrednie zagrożenie życia lub zdrowia własnego albo innych osób;
15) współpraca z organami nadzoru nad warunkami pracy w zakresie bhp oraz dopilnowanie realizacji nakazów lub zaleceń i wniosków wydanych przez te organy;
16) kontrola stanu sanitarno-higienicznego pomieszczeń znajdujących się na terenie Starostwa oraz przestrzegania w nich zasad bezpieczeństwa;
17) przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy;
18) opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
19) przygotowywanie i przekazywanie informacji do planu finansowego w zakresie zabezpieczenia środków finansowych na dany rok kalendarzowy na zadania wynikające ze stanowiska pracy.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Bożenna Sil Data wytworzenia:
22 kwi 2024
Osoba dodająca informacje
Sebastian Wójcik Data publikacji:
22 kwi 2024, godz. 14:12
Osoba aktualizująca informacje
Sebastian Wójcik Data aktualizacji:
22 kwi 2024, godz. 14:12